Moët & Chandon Red limited edition
- Publiceret:

- 9. okt.
- 1 min læsning
Moët & Chandon maler byen rød med lanceringen af nye limited editions af Brut og Rosé Impérial.

Moët & Chandon Red limited editions
I anledning af den kommende vinters mange højtider har Moët & Chandon præsenteret nye limited editions af Brut og Rosé Impérial. Kollektionen lanceres i et design, hvor både æske og flaske er klædt i farven rød. Ifølge husets pressemeddelelse symboliserer rød sammenhold, kærlighed og fest, hvilket er selve essensen af Moët & Chandon.
Den nye Red Collection omfatter Moët & Chandon Brut Impérial i 20 cl. og 75 cl. samt Moët & Chandon Rosé Impérial i 75 cl. De to standardflasker leveres i æske, mens den lille 20 cl. flaske sælges uden.

Champagnehuset Moët & Chandon
Moët et Cie blev grundlagt i 1743 i byen Épernay af vinhandleren Claude Moët. Han fik hurtigt opbygget en succesfuld virksomhed, der blandt andet leverede champagne til aristokratiet og det franske kongehus.
Efter Claude Moëts død overtog hans barnebarn, Jean-Rémy Moët, virksomheden og udvidede den betydeligt. I 1833 blev Pierre-Gabriel Chandon de Briailles, Jean-Rémys svigersøn, partner i firmaet, hvilket førte til navneændringen Moët & Chandon.
Moët & Chandon er bedst kendt for sin ikoniske Brut Impérial, der blev introduceret i 1869, samt husets prestige-cuvée Dom Pérignon, som blev lanceret for første gang i 1936.
I dag er Moët & Chandon en del af luksuskoncernen LVMH, som også ejer andre anerkendte champagnehuse som Krug, Ruinart og Veuve Clicquot.
Pris & lancering
Lancering: Nu
Brut Impérial limited edition 20 cl (159 kr)
Brut Impérial limited edition 75 cl (449 kr)
Rosé Impérial limited edition 75 cl (549 kr)
Publiceret: 09-10-2025